Home  /  Modele Škoda  /  Pareri despre Škoda Octavia  /  a mea skoda

Škoda Octavia I 1.9 TDI

Verdict recomandat

a mea skoda


Fabricat in anulAni de folosireKilometrii la cumparareKilometrii parcursi
20045120.000130.000
Impresie generala
Se comporta bine cateodata
e fiabila, inafara de motor trebuie sa schimb tot
cand e motorul rece sau daca merg cu mai mult de 110-120 km/h se transforma in HUMMER, scade acul de la motorina vazand cu ochii
performanta...in depasiri cand nu porneste turbina ma face sa mi bata inima mai tare decat daca vad politia, da\' si cand intra...il afum pe ala din spatele meu de nu mai vede pe unde merge, daca are masina alba mi-e mila de el, dar imi place ca scoate fum, doar se plateste taxa de poluare.
experiente unice o gramada am avut cu ea, in timp ce il remorcam pe un prieten, i-am smuls scutul cu tot cu bara din fata(legase funia de scut), m-a lasat in mijlocu\' campului dupa cotzaiala, am ramas intepenit pe aratura ca am ocolit un lac, iarna trecuta am lovit usa unui logan din lipsa de ABS(da, skoda mea nu are ABS, pastele masii, nici ASR, nimic, nici geamuri electrice, dau la manivela de ma plictisesc, totusi am tempomat).
Tin sa precizez ca bara de la o Skoda RS e foarte rezistenta, caine/pisica/sobolan(decat sobolanul l-am mai gasit dupa incident) lovit la 180 km/h si bara a intrat oarecum sub armatura, nu s-a spart, inca rezista.
Caracteristici bune:
Motor rezistent, am \"dat-o\" pe ulei de cateva ori, prima data a mers pe ulei ceva timp(acul de la turometru ajunsese undeva jos la ceas), motorul inca merge, am schimbat ambreiajul, voalanta face ca toti dracii.
Oglinzile sunt relativ bune, fata de alea minuscule de la logan, in astea vad tot ce ma intereseaza, inclusiv unghiul mort.
Conductele ce duc la injectoare se pot desface cu clestele(am ramas in Bucuresti odata, intrase aer pe instalatie, am desfacut piulita respectiva cu clestele si a iesit aerul).
Prezervativele pot fi ascunse cu usurinta sub mansonul schimbatorului de viteze, se desface cu usurinta ca e rupt)

Caracteristici rele:
Frana de mana nu tine calumea, trebuie sa trag tare de ea sa tina, un prieten de al meu, mai voinic, a tras odata prea tare si a tot plasticul de langa ea(dintre scaune) s-a deplasat mai in spate.
Spatiu putin in interior(in spate in special) nu poti sa te cotzai calumea, nu ai loc, urat ca nu au facut bancheta sa se lase pe spate. Din perspectiva mea, daca stau 2 oameni de 1.85 in fata, in spate e inghesuiala.
Gaurile de scurgere a apei din porbagaj sunt facute ca d\'ampulea, asezate in locuri ciudate, daca versi apa in portbagaj, ajunge sub bancheta din spate.
ABS-ul ar trebui sa fie standard la masinile fabricate dupa 2000, nu cum e volanul la Logan...(optional)
Torpedou mic si neincapator.
Putine locasuri de monezi/tigari etc.
Suport de pahar/sticla lipsa, are 2...inceputuri de suport pe usa torpedoului, daca pui pahar/sticla acolo cade la prima denivelare si mai are un suport cat de cat acceptabil intre scaune, ca sa iei paharul de acolo trebuie sa fii destul de elastic, daca pui sticla in gaura respectiva lafel, cade la prima denivelare.
Iarna pe -10 grade, daca las motorul pornit 30 de minute(chiar si mai mult) nu se incalzeste apa peste 50 de grade, trebuie sa merg 1-2 km pana se incalzeste(tremurand).
Scrumiera e o porcarie, e asezata prost, trebuie sa ocolesti maneta de viteze sa scrumezi. La scrumiera din spate e si mai jale, daca e intuneric scrumezi lejer pe langa ea(nu are lumina)
1 singur bec in toata masina(plafoniera).
Nu ai unde sa tii linistit o sticla de Jack, trebuie sa o tii in mana in timp ce conduci, ceea ce mi se pare ca iti distrage atentia de la condus in stare beata.
E stricat ceva la ea, cand o pornesc se umple curtea mea si a altor 5-6 curti cu fum alb de la a mea masina(asta pana se incalzeste motorul)
Turbina intra cand vrea ea, intra in limp mode cateodata.
Stergatoarele sunt praf, daca e noapte si ploua dar vine cineva din fata, nu mai vad nimic la mai mult de 10 metrii de masina, daca nu vine nimeni e super.
Probleme
Curatat injectoare, bate unul din ele
Schimbat ulei,filtru ulei/aer/motorina - 3-400 ron
Schimbat ambreiaj(disc+voalanta) - 1500-1800 ron
Curatat turbina - 1000 ron
Curatat motor(e stratul de ulei/motorina de 1 cm pe el)
Curatat/schimbat pompa de motorina
Bordul dus la un electrician(e o lipitura rece si nu imi lumineaza mereu niveul motorinei si temperatura apei)
Discuri de frana fata(le am de la 120000) au tinut destul de mult dar trebuie luat in vedere.
Pompa vacuum schimbata
Nuca si mansonul schimbatorului de viteze schimbate
Dezaburitorul e intrerupt, dezabureste decat pana la a 2 a linie
Termostatul schimbat(nu se incalzeste cand sta pe loc)
Portbagaj refacut(a cazut motorina in el, nu mai am tapiteria din el, e decat roata de rezerva, asa zisa trusa de scule si tabla...)
Service
La Florica, la Gradinari.
Nota service
10

Ultima modificare: 01.11.2012 21:55

Confort6
Performanta6
Consum4
Cost intretinere8
Fiabilitate8
Service9
Sentimental10
Merita banii7
Scor
7,25
Imagini masina