Home  /  Modele Hyundai  /  Pareri despre Hyundai Elantra  /  Hyundai Elantra XD Sedan Facelift - Impresii

Hyundai Elantra 3 1,6 GLS

Verdict recomandat

Hyundai Elantra XD Sedan Facelift - Impresii


Fabricat in anulAni de folosireKilometrii la cumparareKilometrii parcursi
2004470.00020.000
Impresie generala
Hyundai Elantra XD, este o masina care inca arata bine dupa parerea mea cu toate ca au trecut 8 ani de cand a fost lansata. Modelul facelift vine cu un nou design pentru partea frontala, stopuri noi, airbagul de la sofer a fost reproiectat (cel de la modelul de baza sarea prea devreme), si pot spune ca partile componente sunt de o calitate foarte bune. Am lovit cu botul alta masina la aprox 20 km la ora si nu s-a intamplat nimic, am luat in plin o bordura la 20km s-a spart bara din fata, o briza de aer dar suspensia inca e intreaga si totul s-a rezolvat cu un reglaj din geometrie, lucru care m-a impresionat. La interior bordul arata foarte bine dupa atatia ani nu mi se pare deloc deranjant sa o conduc dupa ce am mers cu o masina mai noua, comenzile sunt la indemana, este foarte spatioasa la interior pentru dimensiunile ei raportata la perioada anilor 2000, are diverse lacasuri pentru obiecte, suporturi pt pahare langa schimbator, in panourile usilor din fata, in bancheta din spate, scaunele sunt confortabile, bancheta din spate se poate rabata integral iar portbagajul este suficient de incapator cat sa muti mobila.
La partea tehnica modelul XD descris este echipat cu un motor DOHC 16V 1.6L de 105 cai la 5800RPM, performante bunicele fiind avantajata si de o greutate redusa de 1270KG. Cuplul maxim este putin sub 140NM, fiind tot mai prezent incepand cu 3000-4000RPM, avand in vedere ca vorbim de un motor clasic de turatie.
Cutia de viteze este una dintre partile forte, cursa este putin mai lunga fata de modelele noi de masini sportive dar nu reprezinta o diferenta uriasa dupa parerea mea, este foarte prompta, precisa si rapida atunci cand ai nevoie de timpi scurti. Ambreiajul este moale si confortabil iar sistemul de franare este foarte eficient fiind compus din discuri si placute atat pe fata cat si pe spate. Pot spune ca sistemul de franare este mult mai eficient decat la multe masini mai noi cum ar fi Ford Fiesta 2006 (tamburi pe spate), Golf 4 etc. Sunt intr-adevar clase diferite si nu ar trebui comparate dar ca sa va faceti o idee...
Suspensia mcpherson independenta fata cu spate, cu bare de stabilizare este totusi una soft, aducand un plus de confort la drumuri denivelate dar la capitolul manevrabilitate in viteza se simte lipsa unei suspensii mai dure masina balansandu-se destul de mult. Totusi se poate obtine o tinuta de drum excelenta daca se opteaza pentru niste arcuri mai dure (se gasesc la 900-1200RON) si eventual niste amortizoare mai tari.
Este o masina mai rara in Romania, la lansare pretul acestui model a fost de 16000Euro, si considerat un model scump dar la preturile de acum luand in calcul pretul mediu al pieselor poate fi o alegere foarte buna pentru cineva care vrea un plus de confort, calitate si totusi nu este dispus sa plateasca foarte mult pe o masina la achizitie. Ca si preturi un kit distributie cu tot cu montaj nu ar trebui sa depaseasca 1000-1200RON iar schimbul discurilor si placutelor de franare 1100-1300RON, asta luand in calcul un service autorizat si nu reprezentanta.
Ca impresie finala, pot spune ca inca este un model impresionant pentru categoria ei avand in vedere pretul scazut de achizitie, se conduce foarte placut, este destul de infipta si confortabila, sunetul motorului devine extrem de placut peste 4000RPM (...pentru pasionati) dar consumul este pe masura, pentru condus agresiv poate creste si pana la 14L/100Km in oras, dar mers afara consumul variaza intre 6-6,5L in functie de stilul de mers.

Fata de alte masini VW sau Opel dupa parerea mea este un model care merita luat in calcul pentru cei care vor ceva diferit
Probleme
Ca inconveniente suspensia stock este totusi prea moale, cuplul mic ii aduce un consum maricel in oras, cel putin in Bucuresti condus bara la bara nu va scadea sub 9,5 (10,5 cu AC). Ca alternative modelul XD se mai gaseste cu motor 2.0crdi de 115cai care poate fi dus la 140cai cu un chip si devine extrem de multumitor, 1.8 benzina care este mult mai infipt iar consumul n-ar trebui sa difere foarte mult (modelul nu a fost comercializat oficial in Europa), sau motor 2.0 benzina care vine si cu o suspensie mai tare dar si cu un consum pe masura...eventual o solutie GPL fiind o alegere foarte potrivita.
Service
Seleniu 97, Bucuresti
Nota service
8

Ultima modificare: 23.10.2012 11:33

Confort8
Performanta8
Consum7
Cost intretinere7
Fiabilitate9
Service8
Sentimental9
Merita banii9
Scor
8,13