Home  /  Modele Ford  /  Pareri despre Ford Fiesta  /  Masina mea

Ford Fiesta V 1.4 CDTi

Verdict recomandat

Masina mea


Fabricat in anulAni de folosireKilometrii la cumparareKilometrii parcursi
2006150.00040.000
Impresie generala
Aparent submotorizata, versiunea echipata cu turbodieselul de 1.4l si 68 de cai surprinde prin nervozitate. Mai precis, etajarea scurta a primelor viteze face ca apasarea mai puternica a pedalei de acceleratie sa aiba rezultate neasteptate de la acest motor. Nu putem spune ca te baga in scaun, insa plecarea de pe loc se face cu aplomb si asta ajuta mult in traficul din orasele aglomerate. Motorul se simte cel mai bine in jurul a 2000 de ture, unde beneficiaza si de cuplul maxim de 160Nm. Urcarea pana la 100 km/h se face relativ lin, vitezele se schimba usor si rapid, iar cele 15 secunde necesare atingerii celor 100km/h trec parca mai repede. Nimic de reprosat cutiei de viteze, de fapt tocmai ea este responsabila de placerea conducerii acestui model. Consum/Emisii CO2 g/kg :urban 5.3,extraurban 3.7,mediu 4.5.Ford Fiesta este foarte buna pentru oras, directia fiind servoasistata exact atat cat trebuie pentru a te strecura rapid si exact prin trafic. In curbele prelungite abordate cu viteza masina sta bine, motorul permite un stil de condus sportiv iar caroseria nu se inclina mai mult decat trebuie. Placerea de a face curbe stranse ar fi mai mare daca montantul A nu ar bloca vizibilitatea exact acolo unde doare mai tare. Stim, e boala veche la masinile din aceasta clasa, insa la Fiesta parca stalpul stanga este mai deranjant ca oricand. Vizibilitatea in oglinzile retrovizoare este insa foarte buna, ceea ce permite manevre rapide in deplina siguranta.

Franele tin bine, nu intra prea repede si permit gradarea fortei de franare. Modelul condus era dotat cu ABS insa nu am intampinat ocazii in care sa testam intrarea acestuia. Dealerii Ford permit cumpararea unui pachet care cuprinde ABS+EBD (atunci cand nu e inclus in oferta) pentru 1.4TDCi, sau a unor pachete superioare care includ ABS+EBD, TCS si ESP, precum si alte optionale, dar numai pentru motorul de 1.6 TDCi.

Pe autostrada masina nu oscileaza simtitor la trecerea pe langa TIR-uri, absoarbe bine socurile la viteze mari si in general arata din toate puterile ei ca nu este gandita doar pentru oras. Fiesta a luat patru stele la crash testul Euro NCAP in 2003, cu un procentaj de 69% pentru impactul frontal si de 78% pentru cel lateral. Se poate si mai bine dar este suficient si atat.

Per total, Ford Fiesta este o masina care se conduce cu placere, dinamica din primele viteze suplinind cu brio lipsa de suflu de mai tarziu - vorbim totusi despre o masina care va fi cel mai probabil condusa 80% din timp in oras!
Probleme
Nu am avut niciodata probleme cu aceasta masina...
Service
La mine in oras
Nota service
10

Confort10
Performanta10
Consum10
Cost intretinere9
Fiabilitate9
Service10
Sentimental10
Merita banii10
Scor
9,75