Home  /  Modele Daewoo  /  Pareri despre Daewoo Nubira  /  Nubira 2, limuzina insetata

Daewoo Nubira II 1.6 16V SX

Verdict recomandat

Nubira 2, limuzina insetata


Fabricat in anulAni de folosireKilometrii la cumparareKilometrii parcursi
20045109.00065.000
Impresie generala
Prima mea masina, cumparata cu credit, dupa Dacia 1300 a tatalui meu. Achizitionata in stare foarte buna, in ciuda celor aproape 110000 de km facuti in Bucuresti de o doamna directoare.

O masina care da senzatia ca e mare, mai mare decat este in realitate. O continuare mai eleganta a variantei initiale de Nubira, complet restilizata la interior si exterior. Forme rotunde, design corean specific, loc suficient in exterior si in portbagaj. Si chiar are loc generos la picioare in spate la o pozitie normala a scaunului soferului.

Motorul. 1600 cmc, 110 CP, cu 16 valve DOHC, injectie, etc. Zic unii ca ar fi motorul de pe Espero? Nu stiu, nu pot confirma. Insa va pot confirma ca in oras papa 10 litri de benzina la suta cel putin. Acul la benzina scade de la o intersectie la alta, si te baga in boala. Ai senzatia ca ori e defect acul, ori masina. Nu e nici una. Asa e modelul, vesnic insetat. In afara, zic dupa estimari ca papa cam 7%. Estimari pentru ca masina nu are calculator de bord. Asta e in linii mari. Probabil ca daca numarul de km o justifica, merita sa investiti intr-o instalatie GPL. Masina trage destul de bine, in ciuda faptului ca e destul de grea (inclusiv capota fata e din tabla groasa, iti trebuie putina forta sa o ridici). Motorul e silentios si daca e ingrijit nu are batai, nu transmite vibratii in interior, etc. Cutia mi se pare destul de bine etajata, iar treapta 3 este destul de elastica si face fata si vitezelor mai mici prin oras. De cand o am, la motor nu am intervenit cu nimic. Ulei si filtre la 10.000 (la fel cum fac si pe celelalte doua masini), de calitate.

Portbagajul este suficient de mare, iar sub mocheta, incap tot felul de ciocane, chei, cabluri, bidoane si alte cele. Portbagajul se deschide fie de la interior, fie de afara dar cu cheia. Nu are buton.

La interior, mult plastic, de multe culori si diverse texturi si nivele de calitate. Fetele la usi sunt plastic gri si cu material textil (care se desprinde de ce e prins). Buzunare mici, in care nu incape o sticla de apa. Bordul in schimb e negru si e moale, destul de ok. 4 ceasuri, kilometrajul mare de tot, iluminat pe verde. Varianta mea are casetofon, insa varianta CDX are CD Player. Varianta SX nu are nici un fel de airbag, nici macar la sofer. Are insa ABS. Volanul nu este reglabil. Scaunele sunt destul de comode, cel al soferului se poate regla si pe inaltime. Pozitie destul de buna de condus, prindea bine totusi daca era si volanul reglabil.

Suspensii moi, da usor senzatia de salupa pe apa. Dar un drum Suceava Bucuresti il faci fara probleme, destul de relaxat.

Probleme
Probleme. M-a lasat in pasaj la Unirea fara ambreiaj. S-a crapat ceva la pompa de ambreiaj daca nu ma insel. S-a rezolvat destul de ieftin, piese de Nubira sunt destule. Am ramas si fara frana vreo 10 km pe E85, dupa ce am franat violent in spatele unui \"sofer\" neatent. Nu am inteles nici acum ce s-a intamplat acolo, dar ceva nu a functionat vreo 10 km, in sensul ca frana tinea la a 6-a pedala. Dar brusc si-a revenit.
In rest, i-au mai fost schimbate arcurile si amortizoarele pe spate intrucat se lasase cam tare pe puntea spate.
Momentan are joc la timoneria schimbatorului de viteza, si face zgomot in habitaclu. Daca tin mana pe schimbator, nu se aude nimic. Din ce am mai citit, e destul de frecventa problema, si se rezolva cu timonerie noua (sau cu niste improvizatii...)

Si desigur, bucse, pivoti bielete, traiasca cei de la Drumuri.

In concluzie, Nubira e o masina ieftina zilele astea, mare, incapatoare, destul de comoda, care insa consuma benzina cat doua masini. Daca e o masina intretinuta, luati-o cu incredere, si primul lucru pe care ar trebui sa il faceti e sa o treceti pe GPL. Asta daca nu sunteti proprietar de benzinarie/rafinarie. In rest, se repara usor, piese se gasesc, nu e pretentioasa.
Service
Betty Auto, Suceava, 7
Nota service
7

Confort7
Performanta5
Consum2
Cost intretinere4
Fiabilitate7
Service7
Sentimental7
Merita banii6
Scor
5,63